lauantai 23. tammikuuta 2016

Kuka minä olen?



Olen Kaija Sarha ja asun kaksiossa Herttoniemenrannassa Helsingissä. Haaveilin lapsena jonkin sortin taiteilijan urasta, sillä piirtelin, kirjoittelin ja näyttelin pikkutytöstä asti. Vietin kesät mummulassa, ja taideaineita opiskellut mummuni kannusti minua kädentaitoihin. Piirroksia ja liikuttavia runojani on tallentunut mummulta perittyyn päiväkirjaan, myös omiin. Maalaaminen jäi rakkaaksi harrastukseksi, mutta piirtäminen, käsityöt ja kirjoittaminen jatkuivat tekstiiliopettajaksi valmistumisen jälkeen työpaikoissani, tuntiopena, freenä Tee itse -lehdessä ja askartelukirjojen tekijänä, vakituisena toimittajana Makasiinissa, sen lopettamisen jälkeen A-lehtien asumisenlehdissä, Avussa lastenpalstanpitäjänä ja noin 20 vuotta Avotakan sisustustoimittajana. Nyt olen ollut n. 3 vuotta vapaana vakihommista, mutta en malta olla kokonaan eläkkeellä, vaan olen jatkanut freenä. Tykkään kuvata elämääni ja ympäristöä, ja ystäväni ehdottivat blogin pitämistä. Muita rakkaita harrastuksiani ovat öljyvärimaalaus, salsa ja elokuvat. Olen aina pitänyt kirkkaista väreistä, ja se näkyy kodissani ja vaatteissani -hippilook. Töissäni olen joutunut seuraamaan sisustustrendejä, mutta kodissani en niistä piittaa. Siellä saa olla omannäköistä,  iloista värileikkiä, lapsellisia yksityiskohtia ja samat vanhat kalusteet, historian havinaa. Vaihdan tunnelmaa lähinnä tekstiileillä ja tauluilla, joita on kertynyt jvinot pinot. Turkoosi on ollut jo kauan mielivärini, erityisesti pukeutumisessa. Pikku ystäväni Raita 2, 5 v. on kutsunutkin sitä Kaija-väriksi heti, kun oppi puhumaan.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti